Halaman

02 May 2012

Dominasi perlawanan, namun kecundang

Oleh: Aida Abd Rahman

Terengganu lebih mendominasi sepanjang perlawanan malam tadi, bagaimanapun ternyata nasib tidak menyebelahi pasukan kita, kata Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said.



“Kita sudah kalah, nak buat macam mana..Kita `control game’ tetapi gagal menghasilkan gol, nasib kita kurang baik pula sudah lah kita kena di sini (Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah) 1-2, pergi sana pula padang basah.Doe (Francis Forkey Doe) bukan boleh main di padang basah, dia tidak pernah main di padang basah macam itu.

"Pasukan kita mempunyai pemain yang terhad, Abdul Manaf (Mamat) tidak boleh main (cedera), walaupun ramai pemain Malaysia dari pasukan Terengganu tetapi semua cedera,” katanya sebagai mengulas kegagalan Terengganu melangkah ke final selepas terikat 0-0 dalam perlawanan menentang Sime Darby, di Stadium Selayang, malam tadi.

Sime Darby yang berkelebihan 2-1 secara agregat mara ke perlawanan akhir menentang Kelantan 19 Mei ini.

Skuad kendalian Mat Zan Mat Aris gagal mengulangi rekod untuk mara ke pentas final buat kali kedua berturut-turut selepas buntu menjelmakan gol ke gawang Sime Darby walaupun lebih banyak mengasak pada separuh masa pertama.

Menteri Besar berkata, beberapa siri perlawanan yang terpaksa dilalui pemain terlalu padat seperti Piala FA, Liga Super dan Piala AFC juga menyebabkan kebanyakan pemain tidak sempat untuk pulih sepenuhnya daripada kecederaan dan kembali cerdas untuk mengharungi perlawanan yang lebih penting.