Halaman

04 May 2012

Pembangkang anjur demo untuk dana

Oleh: Kamarudin Mat Akib

Parti-parti pembangkang di negara ini sengaja merancang demonstrasi seperti Perhimpunan Bersih 3.0 bagi membolehkan mereka menerima dana dari negara asing.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed mendedahkan parti pembangkang sengaja mahu berbuat demikian bagi memberi gambaran kepada negara asing seolah-olah rakyat negara ini tidak suka dengan kerajaan yang sedia ada dan sedang berusaha menjatuhkannya.

“Pembangkang mahu mengadakan demonstrasi dan tunjuk perasaan secara berterusan supaya negara asing anggap Kerajaan Malayasia zalim dan rakyat mahu menjatuhkannya.

“Negara asing akan menyalurkan dana melalui parti pembangkang bagi menjatuhkan kerajaan sedia ada,” katanya ketika menyampaikan ucaptama pada Majlis Bicara Negarawan di Stadium Tertutup Gong Badak, semalam.

Dr Mahathir berkata, pakatan pembangkang yang turut disertai Anwar Ibrahim sangggup melakukan apa saja, termasuk menggadaikan negara bagi memastikan hasrat mereka untuk mengambil alih Putrajaya tercapai.

Justeru itu, beliau berharap rakyat negara ini, khususnya bangsa Melayu dan penganut Islam supaya bersatu dan menolak pemimpin yang mahu merosakkan masa depan bangsa Melayu dan agama Islam.