Halaman

13 May 2012

Tukar wakil rakyat Pas kepada Umno

Oleh; Esah Abdullah

Pengundi kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Bukit Tunggal perlu pilih Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang.

Banyak sebab mengapa 14,075 orang pengundi dalam Dun itu mesti tukar wakil rakyat daripada Pas kepada Umno, parti yang sentiasa menjaga kebajikan rakyat.

“Pilihan tepat adalah BN kerana parti keramat itu telah membuktikan mampu menjaga kebajikan setiap rakyat pelbagai kaum di negara ini,” kata Pegawai Pembangunan Dun Bukit Tunggal, Haji Ismail Nik.

Katanya, tidak waraslah jika seorang itu menuduh BN zalim dan tidak bertanggung jawab kerana tradisi membela rakyat sentiasa diamalkan oleh pemimpin BN hingga ke akar umbi sedangkan parti Pas hanya menabur janji.

“Sebut bantuan apa yang tidak diberikan, baiki dan bina rumah, bantuan pelajaran daripada buku, pakaian, kasut, basikal, tusyen, e-book bagi sekolah rendah dan insentif pelajar cemerlang dan sambung belajar di universiti kerajaan beri duit,” katanya.

Katanya, Dun Bukit Tunggal terus dilimpahi rahmat dimana pembinaan rumah mampu milik sudah 60 peratus siap di Kampung Banggol Pauh dan sebuah pasar basah kering bernilai RM4 juta bakal dibina tidak lama lagi.

“Kalau BN menang dalam PRU akan datang pasti rezeki rakyat dalam kawasan itu akan terus dilimpahi rahmat kemakmuran dan kehidupan lebih terjamin.,” katanya.