Halaman

30 June 2012

Penyokong pembangkang mula beralih angin kepada BN

Semakin ramai penduduk negeri ini yang dulunya menyokong pembangkang kini beralih angin kepada Barisan Nasional (BN) kerana mereka semakin yakin dengan agenda transformasi dan pembangunan yang dilaksanakan kerajaan.

Bekas Ketua Pemuda Keadilan Negeri Terengganu, Fahkrul Azman Abu Bakar, berkata pihaknya yakin penyokong pembangkang kini makin merosot kerana mereka sudah hilang kepercayaan kepada pemimpin berkenaan yang hanya menumpukan kepada agenda peribadi.

“Selepas ini bukan saja penyokong pembangkang yang lari, tetapi juga pemimpin mereka juga tidak akan bertahan lama dalam parti pembangkang,” katanya.

Beliau berkata, rakyat negara ini tambah yakin dengan kepemimpinan Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak, yang meletakkan pentadbiran negara ini di landasan yang betul.
“Keutamaan Perdana Menteri
kepada rakyat dalam semua aspek bantuan tambah meyakinkan rakyat kepada hala tuju yang mahu dibawa oleh beliau,” katanya.

Katanya, sikap Pas menganaktirikan PKR menjadikan ikatan Pakatan Rakyat (PR) bertambah tegang, sekaligus menyebabkan ramai peyokong PKR mula lari.