Halaman

22 June 2012

“Terima Kasih BN” dari penduduk Kg. Alur Tuman.


Oleh : Amirullah Othman


“Terima kasih Barisan Nasiona,” Itulah ungkapan yang diluahkan oleh seluruh penduduk di Kampung Alur Tuman apabila jalan raya yang dinaiktaraf telah siap di bina, kepada WartawanTeganuKita, semalam.



Ini kerana jalan raya utama yang menghubungkan Dungun dan Kuala Terengganu merupakan jalan utama yang digunakan oleh pengguna setiap hari, dilebarkan untuk kemudahan pengguna.

Sebelum ini, kadar kemalangan jalan raya di selekoh tajam Kampung Alur Tuman agak tinggi dan meragut banyak nyawa, terutama apabila hari hujan.

Pengerusi JKKK Kampung Alur Tuman, Khasperi Muda mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada kerajaan yang sangat menjaga kebajikan rakyat.

Beliau berharap jalan raya yang telah dinaiktaraf ini dapat mengurangkan kemalangan jalan raya, khususnya yang melibatkan kematian pengguna.

Yunus Ghulam Nabi, salah seorang penduduk yang tinggal berdekatan memberitahu kemalangan yang berlaku mungkin disebabkan keadaan jalan yang licin, terutamanya apabila hari hujan.

Beliau berkata, langkah kerajaan Barisan Nasional yang prihatin menaiktaraf jalan di kampong itu sangat dialu-alukan bukan saja penduduk kampong, tetapi seluruh pengguna jalan tersebut.