Halaman

14 July 2012

1,500 ibu tunggal daerah Besut menyertai Program Karisma Selandang Biru

Oleh: Mohammad Ishak 

Seramai 1,500 ibu tunggal sekitar daerah Besut akan menghadiri perhimpunan khas sempena pelancaran Karisma Selendang Biru, Semarak Kasih, Peringkat Daerah Besut, yang akan berlangsung di Dewan Majlis Daerah Besut, Gong Kemuntong, Ahad, esok.



Program anjuran Pejabat Daerah Besut dengan kerjasama Persatuan Ibu Tunggal Daerah Besut dan Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPK) bertujuan memberi penghargaan kepada golongan berkenaan. 

Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh berkata, program sehari itu turut dipenuhi dengan pelbagai acara sampingan termasuk pertandingan mewarna, deklamasi sajak, ceramah motivasi dan pameran daripada agensi kerajaan.

Katanya, kemuncak program itu ialah pemilihan Keluarga Mithali,Kemasyarakatan dan Keusahawan yang dipilih dikalangan ibu tunggal terbabit.

Menurutnya, semua ibu tunggal di daerah itu dijemput hadir dan mereka juga akan diagihkan selendang berwarna biru sebagai simbolik kepada program berkenaan.

Ahli Parlimen Besut, Dato’Seri Dr Abdullah Md Zin yang juga Penasihat Agama Perdana Menteri, akan melakukan majlis perasmian dan pelancaran program itu.

Manakala Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Dr A Rahman Mokhtar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Besut akan menyampaikan ceramah khas.