Halaman

21 July 2012

Ahli Parlimen Besut melawat warga emas



Oleh: Mohammad Ishak 

Penghuni yang tinggal di penempatan Warga Emas Pengkalan Kubur, Tembila dalam Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Putera, terharu apabila mereka dikunjungi oleh seorang pemimpin kerajaan daerah ini.

Kunjungan Ahli Parlimen Besut, Dato' Seri Dr Abdullah Md Zin bersama isteri ke penempatan itu menjelanf Ramadan semalam sememagnya ditungu-tunggu oleh warga emas yang tinggal di penempatan itu

Dr Abdullah yang juga Penasihat Agama Perdana Menteri, menghabiskan masa kira-kira sejam untuk beramah mesra dengan penghuni di situ sambil mendengar pelbagai cerita mengenai kehidupan mereka di penampatan yang dikendalikan oleh sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO).

Pada kesempatan itu, Dr Abdullah turut menyampaikan sumbangan hamper berupa makanan kepada semua 15 penghuni yang tinggal di situ. Penghuni yang menerima kunjungan Ahli Parlimen itu kelihatan gembira dan bersemangat apabila dimaklumkan seorang pemimpin kerajaan akan melakukan lawatan dan menemui penghuni.

Dr Abdullah dan isteri juga turut terharu apabila berpeluang mendengar cerita mengenai kehidupan keluarga emas berkenaan kerana ada antara mereka mempunyai pelbagai kenangan manis dan sejarah hidup masing-masing.

Sambil menasihat penghuni terbabit bersabar menempuh dugaan hidup Dr Abdullah berharap ada pihak tanpil memberi sokongan dan bantuan kepada pengurusan penempatan itu yang memerlukan pelbagai bentuk bantuan dan sumbangan.

Katanya, sumbangan diberkan dapat membantu mengankan beban hidup warga emas terbabit terutama sepanjang bulan Ramadan ini kerana mereka amat memerlukan apa sahaja bentuk bantuan terutama makanan dan pakaian.