Halaman

22 July 2012

Majlis berbuka puasa Ahli-Ahli Yang Berhormat Besut

Oleh: Mohammad Ishak 

UMNO Bahagian Besut menyelaraskan jadual berbuaka puasa bagi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan Ahli Parlimen Besut, bagi memudahkan orang ramai menghadiri majlis berkenaan.

Setiusaha Eksekutif UMNO Bahagian, Salleh Abd Latif berkata, ADUN Jertih,Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Pengerusi MARA mendahului senarai apabila beliau mengadakan majlis berbuka puasa yang akan diadakan di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB), Gong Kemuntong, dekat Jertih hari ini (22 Julai).

Katanya, sempena majlis itu juga Idris akan menyampaikan sumbangan zakat peribadi kepada 100 penerima terdiri daripada golongan fakir miskin yang dipilih oleh UMNO Cawangan masing-masing.

Menurutnya, selepas Idris ia disusuli oleh ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad yang akan mengadakan majlis serupa pada 23 Julai bertempat di Dewan Penyelaras UMNO DUN Hulu Besut di Kampung Cegar Batang, Pasir Akar.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan,Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri, Dr A Rahman Mokhtar yang juga ADUN Kuala Besut, akan mengadakan majlis berbuka pada 24 Julai bertempat di kediaman beliau di Kuala Besut.

Tidak ketinggalan ADUN Kota Putera,Muhamad Pehimi Yusof juga akan mengadakan majlis berbuka pada 25 Julai yang akan diadakan di Pejabat Penyelaras DUN Kota Putera.

Selain itu,Penasihat Agama Perdana Menteri,Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin yang juga Ahli Parlimen Besut menutup tirai majlis berbuka puasa pemimpin UMNO Bahagian itu, apabila beliau mengadakan majlis pada 28 Julai 2012 yang akan diadakan di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB), Gong Kemuntong, dekat Jertih.

Sehubungan itu, orang ramai yang tinggal di kawasan Parlimen Besut dijemput hadir bagi memeriahkan majlis berbuka bersama pemimpin selain dapat mengeratkan lagi tali silatulrahim sesama Islam sempena Ramadan.