Halaman

27 July 2012

Polis Besut anjur majlis berbuka puasa bersama komuniti


Ketua Polis Terengganu bersalam dengan pelajar IMTIAZ Besut

Oleh: Mohammad Ishak

Polis Besut anjur majlis berbuka puasa bersama komuniti Pelajar Sekolah Menengah Imtiaz (SMI) Besut adalah antara tetmu jemputan yang diraikan oleh Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Besut, sempena majlis berbuka puasa dan Program Polis Bersama Komuniti semalam.

Majlis yang berlangsung di perkarangan Surau PDRM Besut di Kampung Gelam Emas,Kampung Raja, dekat sini, turut disertai ahli dan pemimpin Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kempung (JKKK), Imam dan bilal serta pemimpin NGO lain.

Program itu bertambah meriah dengan kehadiran Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustafa serta pegawai kanan PDRM Kontijek Terengganu dan Daerah Besut.

Sempena majlis itu juga didakan majlis penyerahan sumbangan kepada balu anggota polis yang meninggal dunia dikuti tahlil dan doa selamat

Jamshah yang diiringi Ketua Polis Daerah Besut,Superentanden Kamaruddin Mohd Zakaria, kemudian mengambil peluang beramah mesra dengan pelajar IMTIAZ dan jemputan lain sebelum menyertai majlis berbuka puasa.

Kamaruddin berkata, program PDRM bersama komuniti menjadi acara tradisi pihak polis dalam usaha mendekati masyarakat terutama pemimpin NGO di daerah itu.

Beliau berkata, ini kerana pemimpin terbabit banyak membantu polis dalam usaha membasmi kegiatan jenayah dan sosial yang berlaku di daerah itu termasuk pada bulan Ramadan.