Halaman

11 July 2012

SEKIRANYA PAS PALING KUAT, KENAPA?



Oleh FAUZI MOHD

1.Kenapa PAS tukar asas perjuangan? Gugurkan kempen negara Islam dan hukum hudud yang mereka perjuangkan sekian lama, tetapi pada masa yang sama DAP dan PKR masih kekalkan asas perjuangan mereka.

2.Kenapa PAS menjadi ‘bisu’ dalam isu kebanjiran rumah-rumah urut, pusat hiburan dan premis menjual arak di Selangor dan Kedah?

3.Kenapa PAS tidak menyokong penentangan terhadap agenda anti-murtad, penggunaan nama Allah oleh penganut bukan Islam, sedangkan satu ketika dulu ada pengikut PAS terlibat dengan demonstrasi di hadapan Bar Council?

4.Kenapa mereka sanggup bersetuju dengan Anwar Ibrahim yang terang-terang terlibat skandal video seks bersama wanita China?

5.Kenapa PAS tidak berani menobatkan Presidennya sebagai bakal Perdana Menteri, sebaliknya menyokong individu yang menghadapi tuduhan-tuduhan liwat sebagai ketua pakatan itu.

6.Kenapa PAS ‘julang’ Buku Jingga yang tiada perjuangan ‘tukar’ perlembagaan kepada Islam, dalam masa yang sama ‘bungkus’ buku Dokumen Negara Islam.

Adakah Presiden PAS mahu zahirkan sebenarnya parti itu, PALING KUAT ditindas, PALING KUAT ditipu, PALING KUAT kena ‘cucuk hidung’, PALING KUAT kena amaran dan ugutan.

SEandaikan PAS dilabel PALING KUAT, siapa pula paling lemah dalam Pakatan Rakyat? Adakah Presiden PAS sindir Anwar Ibrahim yang begitu gelojoh mahu menjadi PM?