Halaman

20 August 2012

10,000 tetamu hadir majlis Sambutan Aidilfitri UMNO Bahagian Besut



Oleh: Mohammad Ishak 

Lebih 10,000 tetamu termasuk masyarakat bukan Islam menghadiri majlis sambutan Aidilfitri anjuran UMNO Bahagian Besut, yang berlangsung di Dewan Majlis Daerah Besut (MDB) Gong Kemuntong, dekat Jertih,hari ini.

Majlis yang dihostkan oleh Ketua UMNO Bahagian itu,Dato’Seri Idris Jusoh yang juga ADUN Jertih,turut dihadiri Penasihat Agama Perdana Menteri,Dato’Seri Dr Abdullah Md Zin yang juga Ahli Parlimen Besut, ADUN Kuala Besut,Dr A Rahman Mokhtar,ADUN Kota Putera.Muhamad Pehimi Yusof,ADUN Jabi,Ramlan Ali dan Pegawai Daerah Besut A Rahim Jusoh.

Orang ramai mebanjiri dewan itu seawal jam 8 pagi lagi walaupun program sebenar bermula jam 10 pagi dan ini membuktikan semangat dan sokongan kuat penduduk daerah ini terhadap Barisan Nasional (BN).

Majlis sambutan itu juga turut dimeriahkan dengan kehadiran artis tempatan Faizal AF4 dan DJ Kelantan FM Suhaimi Mohamad (Ebeng) dan tanpil menghiburkan orang ramai dengan nyanyian lagu-lagu bertemakan Hari Raya.

Pengunjung juga kelihatan lebih selesa dan santai apabila mereka mendapatkan di 16 gerai khas yang menyediakan pelbagai jenis makanan dan munuman mengikut kesukaan masing-masing.

Malah, kehadiran masyarakat Cina pada majlis itu juga membuktikan orang Cina negeri ini tetap bersama pemimpin BN menjelang PRU13 tidak lama lagi.

Sambutan Aidilfitri itu juga memberi peluang kepada rakyat untuk menemui pemimpin di kawasan masing-masing kerana semua pemimpin kerajaan dari daerah itu hadir dan beramah mesra dengan orang ramai.