Halaman

14 August 2012

Kerajaan negeri cakna rakyat Terengganu dari dulu lagi

Teks dan gambar oleh Nurul Aziela Mohd Saberi



Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, yang diiringi Pengarah APMT, Haji Roshali Taha, meluangkan masa menyampaikan dana raya kepada warga DUN Kijal di tiga tempat iaitu di Dewan Sivik Kijal seramai 1,179 penerima, di Dataran Pusat Daerah (PDM) Mengundi Seri Bandi (1370 penerima) dan di Sekolah Kebangsaan Padang Kubu (443 penerima).

Menteri Besar berkata dalam ucapannya di PDM Seri Bandi, pembahagian dana raya kepada rakyat Terengganu sudah menjadi satu kemestian kerajaan negeri untuk memberi bantuan tersebut kepada rakyat bagi meringankan beban di musim perayaan.
Hal ini, jelas membuktikan bahawa kerajaan Barisan Nasional (BN) yang menerajui negeri Terengganu sekarang begitu prihatin dan cakna terhadap pemasalahan rakyat.

Namun begitu katanya, masih ada segelintir rakyat yang tidak mahu bersyukur, malah masih ramai yang mempertikaikan pemberian kerajaan ini kepada rakyat.

“Sekiranya ada pihak yang tidak menerima dana ini disebabkan beberapa faktor, maka pelbagai isu dan fitnah akan dibangkitkan dan disebarkan dengan menghina pemerintahan kerajaan negeri sekarang,” katanya.
Beliau turut meminta rakyat Terengganu supaya bersyukur dengan pemberian yang telah diberikan selama ini dan tidak akan berpaling tadah ke mana-mana parti yang lain agar nikmat yang diperoleh sekarang akan berkekalan.

Menteri Besar turut berkesempatan dengan mencelah masanya pergi melawat Mini Zoo di Bukit Takal setelah menyampaikan dana raya di Seri Bandi untuk melihat perkembangan proses pembinaan taman rekreasi itu dan haiwan yang ditempatkan di situ.