Halaman

14 August 2012

MB agih hamper kepada pesakit

Oleh: Mastura Jamaluddin

Melalui pendekatan Puteri Prihatin untuk masyarakat, Puteri UMNO Bahagian Hulu Terengganu mengambil inisiatif untuk mengadakan lawatan ke Hospital Hulu Terengganu dan pengagihan hamper hari raya kepada pesakit dan juga jururawat-jururawat yang bertugas.



Program tahunan tersebut di ceriakan lagi dengan kehadiran Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said yang sudi melawat setiap wad dan berjumpa sendiri dengan pesakit.

Rata-rata wajah pesakit begitu ceria kerana dapat melihat sendiri wajah Menteri Besar yang digambarkan begitu prihatin kepada rakyat.

Menurut Ketua Puteri UMNO Bahagian Hulu Terengganu, Puan Zurina Abdul Rahman, projek itu merupakan sebuah program yang dilaksanakan Pergerakan Puteri UMNO Malaysia di peringkat bahagian seluruh negara melalui sukarelawan yang terdiri daripada ahli Pergerakan Puteri UMNO di bawah Program Puteri Prihatin.

Beliau berkata, melalui program itu para pesakit serta keluarga mereka tidak akan terasa di pinggirkan sempena Hari Raya yang akan tiba tidak lama lagi.



Turut hadir dalam program tersebut ialah YBM Dato’ Tengku Putera bin Tengku Awang,YB Haji Mohd Nor bin Othman,Ahli Parlimen Hulu Terengganu;YB Haji Mohd Zawawi bin Ismail,ADUN Kuala Berang;Ahli Lembaga Pelawat Hospital Hulu Terengganu,Ketua-ketua Jabatan serta sukarelawan Puteri daripada Parlimen Hulu Terengganu.