Halaman

02 August 2012

Yang Di-Pertuan Muda berkenan sampai bantuan fakir miskin

Oleh; Esah Abdullah

Yang Di-Pertuan Muda Terengganu, Tengku Muhammad Ismail Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan berangkat ke majlis Pengurniaan Sumbangan Kepada Fakir Miskin di Terengganu Equestrian Resort (TER), Kuala Terengganu hari ini (2 Ogos).



Turut berangkat adinda Tengku Muhammad Mua’az dan Tengku Fatimatuz Zahra.

Hadir sama, Ahli Dewan Pangkuan DiRaja Terengganu, Tengku Bentara Raja; Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Dato’ Haji Tengku Putera Tengku; Setiausaha Kerajaan Dato’ Haji Mazlan Ngah dan Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita negeri, Dato’ Yahya Khatib Mohamad.

Kenamaan lain yang hadir pada majlis itu ialah Ahli-ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri , Dato’ Haji Ahmad Razif Abdul Rahman; YB Haji Khazan Che Mat dan Pengarah JKM Terengganu, Encik Zuhami Omar.


Seramai 100 orang warga emas, ibu tunggal dan penerima bantuan bulanan Jabatan Kemajuan Masyarakat dari daerah Kuala Terengganu (70) dan Marang (30) terpilih menerima sumbangan berupa kain pelikat (lelaki), kain batik (wanita), kurma dan wang tunai RM250 setiap seorang.

Tengku Muhammad Ismail, Tengku Muhammad Mua’az dan Tengku Fatimatuz Zahra masing-masing berkenan menyampaikan sumbangan kepada semua penerima.