Halaman

10 September 2012

Empat warga Amerika gembira sambut Aidilfitri


YB Abd Halim beramah mesra dengan warga Amerika

Oleh: Mohammad Ishak 

Keharmonian hidup masyarakat pelbagai kaum negeri ini berkongsi menyambut perayaan termasuk Aidilfitri menarik minat warga Amerika untuk turut serta dalam majlis yang dianjurkan pelbagai pihak.di negeri ini.

Majlis sambutan Aidilfitri anjuran Pejabat Pendidikan Daerah Setiu, hari ini turut dikejutkan dengan kehadiran empat warga Amerika dua lelaki dan dua wanita yang muncul dikhalayak dan menarik perhatian pengunjung.

Dua wanita pula mengenakan pakaian baju kurung dan sesuai dengan majlis sambutan berkenaan sekalugus membuktikan kepada rakyat budaya masyarakat negeri ini amat tinggi nilainya.

Majlis yang turut dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permaisuri Abd Halim Jusoh, cukup meriah dan berseri dengan kehadiran tetamu jemputan sekitar daerah Setiu.

Abd Halim berkata, rakyat Malaysia berada dalam keadaan selesa dan mewah dengan acara dan sambutan Aidilfitri dan terbukti sepanjang hari ini beliau terpaksa memenuhi empat undangan ke majlis Aidilfitri yang diadakan di DUN Permaisuri.

Beliau berkata, kehadiran warga Amerika pada majlis itu cukup bermakna dan membuktikan rakyat di negara ini begitu bebas dan mewah dalam kehidupan seharian.

Katanya, keadaan luar biasa sejak Ramadan dan Aidilfitri apabila rakyat memberi sambutan terhadap majlis berkenaan amat membanggakan dan membuktikan perpaduan sudah ujud dikalangan rakyat negeri ini.