Halaman

08 September 2012

Gandakan calon wanita : Shahrizat

Teks dan Gambar oleh: Mastura Jamaluddin

Calon wanita perlu digandakan pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke- 13 nanti kerana ia selaras dengan peranan wanita sebagai tunjang belakang Umno dan sudah terbukti berwibawa sebagai pemimpin.

Dato' Seri Shahrizat (dua dari kanan) ketika menghadiri perasmian Persidangan Perwakilan Wanita Bahagian Hulu Terengganu.

Ketua Wanita Umno Malaysia,Dato' Seri Shahrizat Abul Jalil turut berkeyakinan undi wanita pada kali ini lebih memihak kepada kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN).

“Ini adalah disebabkan kerajaan di bawah pimpinan Barisan Nasional telah banyak melakukan perkara dalam pelbagai sektor di samping pembelaan nasib mereka melalui institusi keluarga.


"Wanita adalah tunjang belakang Umno dan sanggup berkorban demi parti yang tercinta.Mereka sanggup meninggalkan suami,anak-anak dan rumah untuk memastikan kemenangan parti apabila diperlukan.Wanita sedia berkhidmat tanpa mengira masa dan tempat dan ini tidak boleh dipertikai oleh mana-mana pihak tentang pengorbanan mereka”katanya semasa perasmian Persidangan Perwakilan Wanita Bahagian Hulu Terengganu, semalam (7 September).

Ucapan beliau sentiasa mendapat tepukan gemuruh oleh para perwakilan wanita apabila menyentuh kewibawaan mereka yang bergelar wanita.

“Skuad sayang yang sentiasa bersedia untuk menghadapi PRU ke-13 nanti yang akan diumumkan pada bila-bila masa sahaja dan paling penting mereka telah bersedia sepenuhnya untuk bekerja.

“Saya tekankan bahawa wanita akan bekerja tanpa mengira calon yang bertanding tapi demi parti Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air tercinta.”katanya lagi.