Halaman

01 September 2012

Penduduk DUN Jabi gotong royong buat persiapan sambut Perdana Menteri



Oleh: Mohammad Ishak

Penduduk dari beberapa kampung dalam Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jabi,Setiu dengan penuh semangat keluar menyertai gotong royong membersiah lokasi yang akan dijadikan tempat perhimpunan sambutan Jamuan Rakyat bersama Perdana Menteri,Dato’Seri Najib Tun Razak,pada 6 September ini.

Majlis yang akan berlangsung di Padang Bola Kampung Tempin is,Tasik Tok Lebai itu dijangka dihadiri lebih 100,000 rakyat dari lapan DUN di Parlimen Setiu dan Besut.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN Jabi, Ramlan Ali yang juga Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri Terengganu berkata, kehadiran Perdana Menteri ke kawasan itu mencatat sejarah kerana seorang pemimpin negara pertama berkunjung ke kawasan pedalaman itu.

Beliau yang turut hadir memantau kerja gotong royong membersih kawasan perhimpunan terbesar itu bangga dengan semangat penduduk yang bergotong royong untuk mengindahkan kawasan berkenaan hari ini.

Katanya, sempena kahidiran Perdana Menteri itu,pihak penganjur sudah bersedia untuk menyediakan 150 ekor lembu dan kerbau yang akan disembelih untuk dimasak dan dijamu kepada semua yang hadir.

Pelbagai program dan aktiviti kemasyarakatan diatur bagi memeriahkan program sempena lawatan sulong Dato’Seri Naijb yang juga Presiden UMNO ke DUN Jabi.

Antara program bakal diadakan termasuklah gotong royong memasak, sukaneka dan persembahan pentas, selain pameran oleh pelbagai jabatan dan agensi keranaan peringkat negeri dan persekutuan.