Halaman

05 September 2012

Penduduk DUN Jabi tidak sabar menunggu ketibaan Perdana Menteri



Oleh: Mohammad Ishak 

Penduduk di Kawasan Parlimen Setiu dan Besut khususnya di Dewan Undangan Negeri (DUN) Jabi tidak sabar untuk melihat dan bertemu pemimpin negara,Yang Amat Berhormat Dato’Seri Najib Tun Abdul Razak berkunjung ke kawasan berkenaan esok.

Program Jamuan Hari Raya Aidilfitri yang akan berlangsung di Padang Bola Kampung Tempinis,Tasik Tok Lebai,Renik,dekat Jabi itu dijangka dijadiri lebih 30,000 penduduk negeri ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi Ramlan Ali, berkata kehadiran Perdana Menteri dan isteri ke kawasan berkenaan mencatat sejarah kerana sebelum ini bekas Perdana Menteri,Tun Abdullah Ahmad Badawi juga pernah hadir ke DUN berkenaan.

Katanya, penduduk dengan kerjasama jabatan dan agensi kerajaan bekerja keras untuk mempastikan program berkenaan berjalan lancar dan dihadiri ramai rakyat bukan sahaja dari daerah Besut dan Setiu tetapi juga seluruh negeri ini.

Menurutnya, Perdana Menteri dijangka tiba di tempat program kira-kira jam 11.30 pagi yang akan disambut dengan perarakan bungga manggar,pulut kuning dan persembahan silat.

Selain Perdana Menteri, program itu juga akan dihadiri Yang Amat Berhormat Menteri Besar, Dato’Seri Ahmad Said dan isteri serta Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri dan semua wakil rakyat Barisan Nasional (BN).

Ramlan berkata,sempena kehadiran Perdana Menteri, beliau juga akan menyampaikan duit raya kepada anak yatim, Orang Kelanian Upaya (OKU),warga emas dan ibu tunggal yang terpilih.

Orang ramai yang hadir juga akan dihiburkan dengan persembahan kebudayaan oleh kumpulan SUKTRA dari Kuala Terengganu dan GAMUTERA dari Besut serta pelbagai hadiah menunggu menerusi acara cabutan bertuah.