Halaman

29 October 2012

Graduasi SMK Mak Lagam Kali Ke-6

Oleh: Nurul Aziela Saberi


Seramai 113 pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Mak Lagam menerima sijil mereka dan diikuti dengan beberapa penyampaian anugerah lain seperti Anugerah Pelajar Cemerlang dalam setiap mata pelajaran, Anugerah Kepimpinan Kelas, Anugerah Emas TESMAL, Anugerah Sahsiah Cemerlang, Anugerah Cemerlang Badan Uniform dan Penghargaan kepada setiap Guru Kelas Tingkatan 5, kelmarin.

Kegemilangan akademik, kokurikulum dan sahsiah diri tidak mungkin dapat dicapai tanpa usaha yang gigih dan berterusan oleh semua pihak, khususnya pelajar dan guru-guru.

“Namun berkat usaha dan kesungguhan kedua-dua pihak, tidak mustahil dapat melahirkan pelajar yang cemerlang dari segi kokurikulum dan sahsiah diri,” ujar Penasihat Khas Menteri Belia Dan Sukan, Dato Dr. Ramlan Aziz yang mewakili YB Dato’ Ahmad Shabery Cheek Menteri Belia Dan Sukan ketika merasmikan majlis tersebut.

Dalam usaha untuk mencapainya, pengiktirafan kepada pelajar-pelajar yang menunjukkan komitmen yang tinggi telah dirancang dengan mengadakan Majlis Graduasi dan Anugerah Kecemerlangan bagi merealisasikan SMK Mak Lagam cemerlang dan terbilang setanding sekolah Elite lain.


Nur Yusnina Zakirah Zakaria telah dianugerahkan sebagai Pelajar Cemerlang Akademik secara keseluruhan pada peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) baru-baru ini.

Anak kelahiran dari Padang Pulut, Dungun ini menganggap pencapaian yang diterimanya ini sebagai satu pemangkin semangat untuk terus berusaha dengan lebih gigih sehingga menjelang peperiksan yang sebenarnya.

Turut hadir Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kemaman, Mohd. Hisham Zubir dan beberapa wakil jemputan dari Pejabat Pelajaran Daerah Kemaman.