Halaman

25 October 2012

Isteri MB lawat rumah kebajikan

To' Puan Seri Hajah Norliza Mahmud meluangkan masa dengan empat kanak-kanak yang ditempatkan di Rumah Tunas Harapan Darul Hilmi, Teluk Ketapang, selepas kanak-kanak itu ditinggalkan oleh ibu dan bapanya.
Oleh:Noraini Jusoh 

Isteri Menteri Besar, To’ Puan Seri Norliza Mahmud bersama beberapa ahli Badan Amal dan Kebajikan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Terengganu (Srikandi) meluangkan masa melawat Rumah Tunas Harapan Darul Hilmi, Teluk Ketapang, semalam.

Ketibaan beliau dan ahli jawatankuasa Srikandi disambut meriah oleh hadirin yang hadir termasuk 20 penghuni Rumah Tunas Harapan Darul Hilmi.


Tujuan kunjungan pada kali ini adalah untuk melawat anak-anak yatim dan mendekati masyarakat setempat yang merupakan antara aktiviti wajib Srikandi apabila mempunyai kelapangan.

Selepas bersalaman dengan tetamu yang hadir To’ Puan Seri Norliza mendengar taklimat ringkas mengenai sejarah penubuhan Rumah Tunas Harapan Darul Hilmi yang disampaikan oleh Tuan Haji Abu Bakar Awang yang merupakan ketua rumah kebajikan tersebut.

Dalam majlis jamuan petang yang membuka peluang kepadanya untuk beramah mesra dengan orang ramai, To’ Puan Seri Norliza turut berbesar hati menyampaikan sumbangan kepada penghuni pusat jagaan yang terdiri daripada lapan kanak-kanak perempuan dan 12 lelaki itu.


Penghuni yang ditemui rata-rata melahirkan rasa gembira dan berterima kasih kepada Srikandi yang sudi menjenguk dan menghulurkan sumbangan kepada mereka.

“Saya sangat suka menerima pemberian ini dan akan gunakannya sebaik mungkin,” ujar Hayati Abdullah, 15, yang telah lapan tahun mendiami Rumah Tunas Harapan Darul Hilmi.

Sebelum menamatkan kunjungan pada petang itu, To’ Puan Seri Norliza dan ahli Srikandi yang lain sempat melawat blok kediaman yang menjadi tempat tinggal anak-anak yang kurang bernasib baik itu.