Halaman

24 October 2012

Kerja keras jika mahu Manir menang

 Oleh: Suriati Ali 

Semua jentera parti di Dewan Undangan Negeri (DUN) Manir diminta menggandakan usaha dan benar-benar kerja keras supaya DUN itu kembali kepada Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

 Pegawai Pembangunan DUN Manir, Encik Yusof Awang Hitam turut meminta golongan itu supaya jangan leka dan bersifat was-was jika mahu Manir menang.

 “Sudah lebih 26 tahun atau lima penggal kerusi DUN Manir dimenangi Pas, kita sebagai jentera parti patut malu dengan keadaan yang tidak berubah-ubah ini.

“Oleh itu, marilah kita bersama-sama menanam jati diri yang kuat dan ikhlas bekerja bagi memastikan perjuangan dan hala tuju sebenar DUN Manir dapat tercapai, selain setiap perjuangan dalam parti memberi pulangan yang positif,” katanya.

 Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Komunikasi Patriotik di Hotel Tanjong Vista, Kuala Terengganu, malam tadi.

 Hadir sama, Ketua Pegawai Eksekutif YPU, Haji Azmi Razik dan Pengarah Unit Komunikasi Negeri, Haji Shamsudin Sulong.

Kira-kira 200 orang jentera parti daripada 26 cawangan dalam DUN Manir hadir pada program itu. Encik Yusof, berkata apa yang dilaksanakan ini untuk kepentingan semua terutama penduduk di DUN Manir.

“Saya mengetahui mereka sudah jemu dengan sandiwara wakil rakyat PAS yang gagal berkhidmat untuk memajukan kawasan itu, termasuk sewaktu Pas memerintah.

“Kalau nak kira kecil hati, memang kita berkecil hati kerana sudah lama kita kalah di kawasan ini, tetapi BN terus melakukan pelbagai program untuk membantu rakyat,” katanya.

Haji Shamsuddin berkata, Umno dan BN menyediakan pelbagai kemudahan yang diperlukan rakyat seluruh negeri, termasuk di bidang pendidikan dan agama.

 “Oleh itu, tidak ada sebab mengapa rakyat negeri ini mahu menukar kerajaan. Kini menjadi tugas besar jentera Umno untuk menjelaskan segala kekeliruan di kalangan rakyat supaya mereka menyokong Kerajaan BN pada PRU 13,” katanya.