Halaman

15 October 2012

Umno, BN pertahan kemuliaan agama, bangsa dan negara

Oleh: Aida Abd Rahman

Tiada parti lain yang lebih layak dan selamat untuk mempertahankan kemulian dan jati diri bangsa, agama Islam dan negara melainkan parti Umno dan juga kerajaan Barisan Nasional.

Semua parti yang wujud di negara ini sama ada Pas, PKR dan DAP kesemuanya berpaksikan kepentingan peribadi dan `assabiyah’ semata-mata, iaitu mahu merampas kuasa seterusnya mahu memimpin mengikut acuan puak yang mengamalkan multirasional.

Timbalan Ketua Umno Bahagian setiu, YB Asha’ari Idris, berkata sepatutnya rakyat negara ini sudah memanam asas dalam diri untuk terus mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negara dengan menjadikan Umno sebagai parti yang paling tulen berjuang demi umat sejagat itu.

“Umno sudah terbukti berjuang bagi membela nasib bangsa dan memperkasakan keunggulan agama Islam dan juga negara sejak merdeka sehingga kini.

 “Tiada sebab untuk kita memilih parti lain yang wujud atas dasar tidak puas hati demi kepentingan individu semata-mata,” katanya kepada Teganukita, baru-baru ini.

 Haji Asha’ari yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Langkap berkata , majoriti rakyat sudah tahu menilai dan merasai nikmat pembangunan yang dilaksanakan oleh pemimpin Umno yang benar-benar ikhlas berjuang kerana agama dan bangsa itu.

Katanya, rakyat di Terengganu terutama di kawasan Langkap juga didapati terus setia terhadap parti yang benar-benar berjuang emmbela nasib dan memahami denyut nadi mereka selama ini.

 “Saya tidak ragu-ragu dengan kesetiaan dan sokongan rakyat khususnya dari kawasan langkap yang sentiasa memahami perit jerih pejuang lampau memperkasakan parti keramat ini, seterusnya memastikan kesinambungan perjuangan diteruskan sehingga saat ini.

 “Kita perlu bersatu dalam satu rumpun dan kekuatan kita hari ini tidak akan memberi ruang langsung kepada pembangkang, sama ada Pas, PKR dan DAP berangan-angan merampas kuasa pemerintahan kerajaan hari ini,” katanya.