Halaman

13 November 2012

Amanah Ikhlas dan jujur hasilkan inovasi

Oleh; Esah Abdullah

Anggota Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) diminta mengamalkan tiga pengerak utama iaitu kerja secara amanah, ikhlas dan jujur bagi menghasilkan inovasi secara menyeluruh.

Pengarah LPP negeri, Encik Shamsuddin Mat Rani berkata, melalui tiga pengerak utama tersebut akan berjaya mencapai lima kepantasan yang disasarkan jabatan.

“Kepantasan bertindak berdasarkan keperluan pelanggan, pantas dalam inovasi, sentiasa berusaha meningkatkan perkhidmatan dan mengamalkan sikap belajar sepanjang hayat,” katanya di majlis Sambutan Hari Inovasi LPP Negeri Terengganu di Dewan Wawasan, Wisma Peladang, Kuala Terengganu..

Menurutnya, kerja keras tanpa mengenal erti putus asa serta tidak mudah kecewa dalam menghasilkan kerja pasti membuahkan kejayaan.

 Selain itu katanya, setiap individu perlu pantas dalam melaksanakan perubahan dan juga pantas dalam menyelesaikan masalah serta kerjasama secara berkumpulan akan dapat melahirkan idea-idea kreatif.

“Saya harap semua warga LPP termasuk anggota Pertubuhan Peladang Negeri (PPN), Pertubuhan Peladang Kawasan (PTK dan Pertubuhan Peladang Gerai (PTG) dapat menghasilkan produk yang mencapai tahap piawaian kualiti kepada pelanggan,” katanya.