Halaman

04 November 2012

Apresiasi SMK Mak Lagam

Oleh: Nurul Aziela Saberi 

Sekali lagi warga Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Mak Lagam dirai buat kali ke-3 dalam satu Majlis Apresiasi TESMAL yang cukup meriah, kelmarin.

Tujuan utama majlis ini diadakan ialah untuk menzahirkan rasa terima kasih dan tahniah yang tidak terhingga kepada setiap warga TESMAL dan semua pihak yang selama ini telah menyokong TESMAL dan telah berusaha bersungguh-sungguh menyumbangkan tenaga dan buah fikiran mahupun wang ringgit dalam menjayakan setiap aktiviti sekolah sepanjang tahun 2012.

Disamping itu, ia juga bertujuan melahirkan semangat kekeluargaan dan memupuk perpaduan sesama penghuni warga TESMAL selain menghargai setiap satu kejayaan TESMAL di bidang akademik, ko-kurikulum dan sahsiah yang secara keseluruhannya telah membantu memartabatkan imej dan kualiti warga TESMAL.

Pengarah Agensi Pembangunan Masyarakat Negeri Terengganu, Haji Roshali Taha, berkata program sebegini tidak akan berjalan dengan lancar dan jaya tanpa kerjasama daripada semua pihak sekaligus memberi kesan yang amat mendalam kepada semua warga TESMAL.

Tambah beliau lagi, calon Sijil Penilaian Menengah (SPM) yang bakal menjawab peperiksaan tidak lama lagi haruslah mengutamakan kesihatan dan keselamatan diri bagi membuat persediaan di samping memantapkan diri dengan latihan di saat-saat akhir.

 “Kerajaan Negeri Terengganu tidak akan segan silu untuk memberi penghargaan kepada setiap pelajar yang mendapat keputusan cemerlang malah akan diberi bonus yang kebanyakan negeri lain tidak akan peroleh,” katanya ketika merasmikan majlis.