Halaman

24 November 2012

BN tetap pilihan rakyat

Oleh: Mastura Jamaluddin

Biar apapun doa bala bencana terhadap Barisan Nasional (BN), ia tetap menjadi pilihan rakyat sejak dari tahun 1957 lagi.

Doa pemimpin dan pengikut Pas supaya Tuhan menghacurkan BN dan Umno menunjukkan Pas sudah tertekan, seolah-olah hilang punca ingin menjatuhkan Barisan Nasional.

PAS jelas telah mula diresapi fahaman firqah atau golongan ekstrem hingga sanggup mengadakan solat hajat dan berdoa supaya Umno dihancurkan.
 
Antara kandungan doa itu ialah meminta Umno dan Barisan Nasional (BN) dijahanamkan seperti Firaun ditenggelamkan ke laut, Qarun ditelan bumi dan Namrud serta Abu Lahab dilaknati serta dipermudahkan pembangkang.

Imam Masjid Kampung Tapu ,Ustaz Haji Mat Bidin ketika di temui berkata doa yang di buat oleh Pas itu tidak sesuai dalam ajaran Islam.

“Ini adalah kerana sebagai umat Islam, kita tidak boleh mendoakan keburukan sesama islam kecuali kesejahteraan ,” ujar beliau.

Beliau berkata menggunakan perkataan 'jahanam' dan mendoakan supaya Umno hancur bukan amalan Islam sebaliknya datang daripada fahaman golongan Khawarij yang hanya menganggap bahawa mereka sahaja betul berbanding dengan orang lain.

“Sepatutnya kita berdoa untuk kebaikan dan keselamatan orang islam di saat orang bukan islam cuba menjatuhkan bangsa kita dan bukannya suruh KO. Kita kena ingat sepatutnya kita bersatu menentang pihak yang cuba menghancurkan Islam,” kata beliau ketika di temui Teganu Kita.

“Makin banyak ilmu makin jadi bodoh dan sesat sebab tu mendoakan kemusnahan sesama Islam..Sepatutnya doa untuk kesejahteraan umat Islam, tapi sebaliknya.

“Makin hari Pas makin gila kuasa duniawi bab tu yg halal jadi haram yang haram jadi halal.Kalau begini sudah tentu KO berbalik kepadanya...........Insyallah PRU 13 menjadi milik kita.

“Allah menilai keikhlasan manusia bukan pada jubah, serban tetapi keikhlasan itu dinilai pada hati. Saya langsung tak berminat pada perjuangan Pas dari dulu,kini dan selamanya.

"Setiap menghadapi PRU ada je agenda dan niat jahat Pas.” kata Bilal Mohd @ Mamat Mohd Ali.

Memberikan contoh keadaan Nabi Muhammad SAW yang direjam dengan batu oleh penduduk Taif ketika berdakwah, beliau menegaskan baginda tidak mendoakan kehancuran mereka malah berdoa supaya mereka akan beriman kepada Allah SWT.