Halaman

05 November 2012

Jawatankuasa Pengundi Luar Parlimen Marang sangat aktif

Oleh : Amirullah Othman 

Seramai 250 orang Jawatankuasa daripada semua Pusat daerah mengundi (PDM) dalam Parlimen Marang telah hadir ke Angullia Beach Resort semalam.

 Program ini turut dihadiri oleh Y.B Senator Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar selaku Pengerusi Pengundi Luar dan NGO’S Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu, Encik Othman Endut Setiausaha Pengundi Luar dan NGO’S Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu, Encik Anuar Yahya Pengerusi Pengundi Luar UMNO Bahagian Marang, Pengerusi Pengudi luar UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Pengerusi Pengundi Luar UMNO Bahagian Kuala Nerus, Pengerusi Pengundi Luar UMNO Bahagian Hulu Terengganu, Pengerusi Pengundi Luar UMNO Bahagian Setiu serta semua pengerusi dan setiausaha pengundi luar Pusat Daerah Mengundi(PDM) dalam Bahagian Marang.

Dalam perjumpaan ini banyak amanat yang disampaikan Dato’ Abdul Rahman yang inginkan semua jawatankuasa bersiap sedia kerana perjuangan dan peperangan sangat hampir sekarang.

Beliau turut mengingatkan semua jentera parti supaya ikhlas dalam melaksanakan tanggungjawab dan sentiasa bersemangat untuk parti tercinta Barisan Nasional dan bukannya merasa lemah semangat apabila calon yang dipilih oleh pucuk pimpinan tidak memenuhi kehendak mereka.

 Jentera pengundi luar yang hadir dalam pertemuan semalam amat berpuas hati kerana mereka dapat meluahkan segala permasalahan yang telah dialami sebelum ini seperti sumber kewangan yang tidak cukup untuk diberikan kepada pengundi luar yang balik mengundi, jumlah duit tidak setimpal dengan kos tambang balik terutamanya kepada pengundi yang bekerja di Sabah dan Sarawak.

 Segala permasalahan ini dapat di jawab dan mampu menyelesaikan kekusutan yang sering berlaku sebelum ini. Ini merupakan satu program yang sangat baik untuk menuju ke arah kemenangan Barisan Nasional di Malaysia, Terengganu dan khasnya di Marang.