Halaman

24 November 2012

Penduduk Terengganu usah sokong Pas

Pengikut dan penyokong Pas diminta supaya mengkaji semula sokongan mereka terhadap parti itu yang semakin bertindak keterlaluan dan melampaui batasan, termasuk mendoakan kehancuran sesama umat Islam.

Pegawai Pembangunan Parlimen Marang, Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar, berkata memang selama ini pemimpin Pas sentiasa bertindak mendoakan kehancuran pemimpin BN dan Umno.

“Perkara ini berlaku sejak 12 kali pilihan raya diadakan di negara ini, tetapi tindakan mereka mengadakan solat hajat dan mendoakan kehancuran Umno dan BN secara terbuka, memang melampau dan tidak boleh diterima,” katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta penghikut dan penyokong Pas supaya tidak lagi memberi sokongan mereka kepada parti yang membelakangkan ajaran Islam itu, bagi kebaikan semua pihak.

“Doa orang-orang Pas ini bertentangan dengan syarak dan berlawanan dengan Sunnah Rasulullah s.a.w. Justeru itu, kira harap penduduk negeri ini tidak lagi bersubahat dengan cara terus memberi sokongan mereka kepada Pas,” tambah beliau.

Beliau berharap mereka kembali ke pangkal jalan dan mengalih sokongan kepada Umno dan BN bagi menguatkan kerajaan yang sedia ada.

“Kita harap dengan sokongan padu daripada rakyat, pemimpin BN dapat melaksanakan lebih banyak program bagi meningkatkan syiar Islam di negara ini,’ katanya.