Halaman

17 November 2012

Perjuangan asal PAS jauh terpesong

Oleh: Noraini Jusoh

Perjuangan asal PAS yang dulunya dikatakan ingin memperjuangkan agama Islam didapati jauh terpesong sejak bersahabat baik dengan DAP dan PKR.

Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Ahmad Said berkata, demi kuasa politik mereka sanggup bekerjasama dengan pihak yang tidak sepatutnya walaupun sedar hanya dijadikan boneka dalam perjuangan yang tiada penghujungnya.

“Apa yang penting bagi PAS ialah untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) justeru mereka sanggup mempertahankan segala kesalahan yang dilakukan oleh DAP dan PKR termasuk yang melibatkan maruah agama Islam.

 “Sebagai contoh, semakin dekat menjelang pilihan raya, isu hudud kembali dihangatkan oleh pihak pembangkang terutamanya PAS untuk menawan pengundi supaya berpihak kepada mereka,” ujarnya.

Katanya, sekiranya PAS sememangnya memperjuangkan agama Islam dan betul-betul ingin melaksanakan hukum hudud, mereka perlu kaji semula hubungan dengan DAP kerana dari awal lagi DAP sememangnya menolak hukum tersebut.

Beliau berkata demikian kepada sidang media ketika Majlis Perasmian Pertandingan Golf Piala Ketua Umno Bahagian Kuala Nerus 2012 bertempat di Kuala Terengganu Golf Resort, Tok Jembal, hari ini.

Katanya, beliau percaya apabila gagal menawan Putrajaya selepas PRU-13 nanti, persahabatan baik antara PAS, DAP dan PKR akan berakhir.