Halaman

04 November 2012

Rakyat Terengganu perlu mengekalkan kerajaan sedia ada


Pengerusi PPKM Terengganu Dato'Syed Abu Bakar Abdullah menyampaikan cederamata kepada YAB Dato'Seri Mohd Ali Rustam

Oleh: Mohammad Ishak 

Rakyat Negeri Terengganu hendaklah menolak kehadiran pembangkang sebaliknya memberi kepercayaan penuh kepada Barisan Nasional (BN) untuk terus kekal memerintah negeri ini.

Ketua Menteri Melaka, Dato’ Seri Mohd Ali Rustam berkata, pengundi negeri ini jangan mudah terpedaya dengan janji manis yang ditaburkan Pakatan Rakyat (PR) menjelang Pilihan Raya Umum Ke 13 (PRU13) kerana pembangkan tidak mampu menunaikan janjinya.

Katanya, rakyat boleh mengambil contoh dengan apa yang berlaku di Pulau Pinaang, Selangor,Kedah dan Kelantan kerana pemimpin pembangkang tidak mampu mengurus negeri sebagaimana yang dilakukan oleh Barisan Nasional (BN).

Menurutnya, rakyat juga perlu menentang PR kerana pemimpin mereka hanya ingin kuasa dan selepas itu mereka tidak akan menunaikan tanggungjawab untuk membela nasib rakyat.

“Terengganu masih beruntung kerana di kuasai BN malah pemimpin negeri juga sentiasa mengambil cakna masalah rakyat,” katanya.

Mohd Ali berkata demikian ketika menutup Kursus Kepemimpinan Masyarakat yang disertai ahli Persatuan Pesara Kerajaan Malaysia (PPKM) Negeri Terengganu yang berlangsung tiga hari di Hotel Hang Tuah Herritage,Melaka.

Seramai 240 ahli PPKM mewakili daerah Besut,Kuala Terengganu dan Dungun menghadiri kursus anjuran Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT).Hadir sama Pengerusi PPKM Terengganu,Dato' Syed Abu Bakar Abdullah.

Beliau memuji usaha yang dilakukan kerajaan negeri di bawah pimpinan Menteri Besar Yang Amat Berhormat,Dato’Seri Ahmad Said yang banyak melakukan perubahan untuk rakyat Terengganu.

Malah,beliau mengakui pucuk pimpinan sekarang mempunyai hubungan erat dan sentiasa menjalin kerjasama dalam pelbagai bidang yang boleh menguntungkan rakyat kedua-dua negeri.