Halaman

28 December 2012

270 terima agihan pemutihan dana hari raya



Oleh: Mohammad Ishak 

Seramai 270 golongan miskin di Kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Jertih,yang terbabit dalam pemutihan hari ini menerima agihan dana hari raya.

Mereka adalah dari kategori miskin, ibu tunggal, duna, OKU dan usia emas yang sebelum ini nama mereka tercicir daripada senarai penerima bantuan berkenaan.

Proses bayaran kepada penerima terbabit dilakukan kakitangan Pejabat Daerah Besut (PDB) yang berlangsung di Dewan Majlis Daerah Besut,Gong Kemuntong, selepas nama penerima terbabit disenarai semula selepas semakan pihak terbabit.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih, Datuk Seri Idris Jusoh merasmikan pengagihan dana berkenaan. Pengagihan dana berkenaan sebelum ini dilakukan menjelang Aidilfiri lalu tetapi disebabkan beberapa teknikal nama penerima terbabit tiada dalam senarai sehinggalah dibuat pemutihan semula.

Berucap pada majlis itu Idris berkata, rakyat Terengganu sepatutnya bersyukur dan berterima kasih kepada Kerajaan Negeri yang menyediakan dana berkenaan untuk membantu golongan terbabit.

Katanya, pelbagai skim bantuan di sediakan kerajaan negeri untuk membantu rakyat tetapi masih ada yang menuduh kerajaan zalim.

Menurut, selepas ini rakyat Terengganu akan diberikan bantuan pakaian sekolah yang dijangka diadakan pada awal Januari dan diukuti dengan pemberian BRIM oleh Kerajaan Pusat.