Halaman

18 December 2012

Exco syor pengurusan hospital dialog dengan masyarakat



Oleh: Mohammad Ishak 

Semua pentadibiran hospital negeri ini diminta mengadakan sesi taklimat dan majlis dialog dengan masyarakat setempat bagi mendekatkan kakitangan dengan orang ramai.

Menerusi majlis itu juga diharap dapat menjalin kerjasama antara pihak hospital dan komuniti serta memberi imput berguna mengenai perkhidmatan yang disediakan oleh hospital negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri,Yang Berhormat Dr A Rahman Mokhtar berkata cadangan supaya pihak hospital mengadakan majlis dialog dengan masyarakat bertujuan mengetahui masalah dan kehendak pesakit dalam usaha memperbaiki mutu perkhidmatan hospital

Katanya, Hospital Besut (HB) yang banyak menerima runggutan orang ramai sudah memulakan usaha itu apabila pihak pentadbiran mengadakan majlis dialog dengan pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) daerah itu.

Menurutnya, dalam sesi itu beliau sendiri mendengar runggutan dan cadangan yang dibangkitkan oleh pemimpin terbabit berhubung rasa tidak puas hati terhadap pihak pentadbiran HB

Hadir sama Timbalan Pengarah Kesihatan (Perubatan) Dr Mohamad Omar serta pegawai dari pelbagai unit HB. Dr A Rahman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Besut berkata, masalah dibangkitkan peserta dialog akan diambil tindakan bagi mempertingkatkan mutu perkhidmatan hospital itu.

Menurutnya, HB kini sudah mempunyai 19 doktor dan mampu memberi perkhidmatan yang lebih baik kepada penduduk daerah itu.