Halaman

12 December 2012

Gunting rambut percuma anjuran KRT Bandar Jertih dapat sambutan



Oleh: Mohammad Ishak

Peluang gunting rambut secara percuma mendorong ramai pelajar dan ibu bapa mengambil peluang untuk menyertai program anjuran Jiran Wanita Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Bandar Jertih, hari ini.

Program sehari sempena kempen Kembali Ke Sekolah yang dijadikan acara tahunan sejak enam tahun lalu tetap mendapat sambutan komuniti setempat yang hadir memberi sokongan dan menyertai gunting rambut.

Pegawai Perpaaduan Daerah Besut, Nor Almizan Mahmod bersama penolongnya, Salma Mat Rashid yang hadir sama menyaksikan aktiviti itu memuji usaha yang dilakukan oleh KRT terbabit kerana ia satu usaha murni membantu golongan kurang berada.

Setiausaha Jiran Wanita KRT terbabit, Rahimah Latif berkata, program yang bermula sejal jam 8 pagi dan berakhir jam 4 petang, ternyata ditunggu-tunggu oleh orang ramai kerana sebelum ini mereka sudah mengetahui pihaknya mengadakan aktiviti serupa setiap hujung tahun.

Katanya, sehingga program itu selesai seramai 100 peserta terdiri daripada pelajar, ahli Jiran Muda, Jiran Wanita dan lelaki dewasa turut menyertai gunting rambut itu.

Menurutnya, bagi menjayakan program itu pihak penganjur menggunakan lima tukang gunting professional yang memiliki premis gunting rambut sekitar Bandar Jertih tanpil member khidmat secara sukarela.

Beliau berkata, kerjasama dan sokongan tuking gunting terbabit membanggakan penganjur kerana mereka sanggup menutup kedai masing-masing dan menyertai aktiviti anjuran KRT.

“Beginilah pada setiap kali KRT mengadakan aktiviti pihak terbabit member sokongan menyebabkan program berkenaan mencapai matlamat,” katanya.