Halaman

17 December 2012

Keputusan pemilihan DAP bukti tidak mencerminkan wakil pelbagai kaum


Timbalan Ketua Penerangan UMNO Besut,Ghazali Che Noh

Oleh: Mohammad Ishak 

Sudah terbukti kini DAP yang mendakwa mewakili pemimpin pelbagai kaum gagal mencerminkan konsep kepemimpinan dalam parti itu apabila tiada seorang pun calon Melayu yang bertanding menduduki Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) dipilih mewakili parti.

Dengan menampilkan lapan calon Melayu tiada seorang pun daripada mereka dian gkat untuk membarisi pemipin dalam barisan kepemimpinan DAP apabila manjoriti 1,826 perwakilan yang mengundi menolak calon Melayu.

Keputusan itu menampakan sikap perkauman dalam DAP secara berterusan apabila calon Melayu diketepikan dengan manjoriti oleh perwakilan yang hadir.

Sudah sampai masanya pemimpin Melayu dalam parti pembangkang itu memikir semula masa depan politik mereka kerana sudah jelas orang Melayu ditolak oleh DAP.

Hanya calon berstatus Senator iaitu Ariffin SM Omar yang mampu meraih tempat ke 37 dan menjadi calon Melayu tertinggi dipilih oleh perwakilan pada pemiluhan CEC yang berlangsung di Pulau Pinang semalam.

Keputusan itu sepatutnya membuka mata rakyat negara ini kerana DAP hanyalah parti pimpinan keluarga dan anak beranak.

Timbalan Pengerusi Biro Penerangan Umno Besut,Ghazali Che Noh berkata, beliau tidak terkejut dengan keputusan itu kerana DAP sudah lama mempermaikan orang Melayu termasuk pemimpin yang ada bersama barisan parti itu.

Katanya,orang Melayu sudah lali dengan permainan politik DAP yang sentiasa member gambaran bahawa parti itu bukan sebuah parti berbilang kaum seperti yang sering dilaungkan pemimpin mereka sebelum ini.