Halaman

21 December 2012

Persiapan pertandingan kebersihan dan keceriaan kampung



Oleh: Mohammad Ishak 

Penduduk enam kampung daerah Besut yang terpilih mewakili daerah itu ke Pertandingan Kebersihan dan Keindahan Kampung Peringkat Negeri Terengganu 2012 giat menjalankan aktiviti gotong royong bagi membersih dan mengindahkan kampung masing-masing.

Kampung terbabit mewakili Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Bukiut Payong, Kayu Kelat, Gong Gucil, Amer Hilir, Lay Out Tok Saboh dan Perumahan Awam Seberang Jertih.

Berikutan itu, penduduk menjalankan kerja gotong royong untuk menghias kampung masing-masingg dengan pelbagai bentuk hiasan serta membina replica dan tugu berlambangkan identi kampong terbabit.

Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh berkata bagi menjayakan iprogram tu pihaknya meminta kerjasama jabatan terbabit untuk membantu JKKK dalam melaksanakan kewrja-kerja mengindahkan kampung.

Antara jabatan yang terbabit ialah Majlis Daerah Besut, Jabatan Perhutanan, Jabatan Kesihatan, Jabatan Kerja Raya dan Jabatan Pertanian.

A Rahim berkata, beliau gembira sambutan yang diberikan oleh JKKK yang terpilih menyertai pertandingan itu kerana sebahagian besarnya berminat dan bersungguh-sungguh untuk mencari kemenangan.

“Adalah menjadi harapan pejabatnya supaya ada dikalangan kampong di daerah itu akan tersenarai pada peringkat akhir dalam pertandingan anjuran Kerajaan Negeri,” katanya.