Halaman

15 January 2013

336 pelajar terima bantuan

Oleh: Amirullah Othman 
Encik Zaidi Muda menyampaikan bantuan pakaian sekolah.

Seramai 336 pelajar dari empat cawangan di DUN Bukit Payong telah menerima bantuan pakaian seragam sekolah bernilai RM33,600 di majlis penyampaian bantuan tersebut di Balai Raya Kampung Batu 9, semalam.

“Pelajar berkenaan dari Kampung Mak Kemas, Kampung Padang Pak Suman, Kampung Batu 9 dan Kampung Kubang Palas,” kata Pegawai Pembangunan DUN Bukit Payong, Encik Zaidi Muda, ketika ditemui selepas majlis tersebut.

Hadir sama pada majlis itu, Pegawai Pembangunan Parlimen, YB Senator Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar dan pemimpin-pemimpin masyarakat setempat.

Encik Zaidi dalam ucapannya berkata, pihaknya berharap ibu bapa sentiasa mengawasi anak-anak mereka supaya memberi tumpuan kepada persekolahan dan tidak terlibat dengan gejala yang tidak sihat.

“Saya mahu para pelajar, khususnya mereka yang bakal menghadapi peperiksaan awam pada tahun ini belajar dengan bersungguh-sungguh supaya mencapai keputusan yang baik,” katanya.

Beliau turut terharu dengan kehadiran ibu bapa yang ramai sebagai tanda sokongan kepada program anjuran kerajaan negeri yang bertujuan meningkatkan kecemerlangan pelajar di negeri ini.