Halaman

21 January 2013

BN akan buka bilik gerakan

Oleh: Suriati Ali 

 Barisan Nasional (BN) Terengganu akan membuka pusat-pusat daerah mengundi atau Bilik Gerakan BN di seluruh negeri yang melibatkan 343 peti undi pada 1 Februari ini.

 Pengerusi BN Terengganu yang juga Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, berkata bilik gerakan yang akan beroperasi sehingga menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, sebagai usaha melicinkan tempoh berkempen.

“Petugas yang memasang poster dan bendera parti sudah lama bersedia untuk melaksanakan tugas dan tanggungjawab masing-masing mengikut garis panduan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

 “Mereka dilarang sama sekali melanggar peraturan yang ditetapkan pihak berkuasa walaupun mengetahui ada pihak lain berbuat demikian“ katanya kepada pemberita pada satu majlis, di Wisma Darul Iman, baru-baru ini.

 Menurutnya, BN Terengganu sudah lama bersedia untuk menghadapi PRU-13 dan yakin mampu menawan beberapa kerusi yang kini dimiliki pembangkang.

 “Dengan gerak kerja yang kita atur dan sambutan dari akar umbi lebih-lebih lagi dari jentera parti secara keseluruhannya kekuatan BN semakim terselah,” katanya.