Halaman

25 January 2013

Exxonmobil iktiraf 30 guru

Oleh: Suriati Ali

 Bagi mengiktiraf peranan guru di Terengganu dalam memacu serta memartabatkan bidang pendidikan, Syarikat Exxonmobil memperuntukkan RM45,000 sebagai ganjaran kepada 30 guru pelbagai sekolah seluruh Terengganu sempena Majlis Makan Malam syarikat korporat itu, di Hotel Primula Beach, malam kelmarin.

 Majlis anugerah anjuran syarikat cari gali minyak dan gas terkemuka itu turut dihadiri Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said yang menyampaikan hadiah wang tunai RM1,500, sijil dan plak kepada setiap pemenang.

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains & Teknologi dan Sumber Manusia negeri, YB Haji Ahmad Razif Abd Rahman; Pegawai Kewangan Negeri, Dato’ Haji Abdul Razak Ismail dan Ketua Sektor Pengurusan Akademik, Pejabat Pelajaran Terengganu, Haji Zubir Embong.

 Kesemua 17 guru wanita dan 13 guru lelaki daripada 29 sekolah rendah dan menengah itu terpilih selepas menjalani saringan dan proses temuduga daripada 100 permohonan awal kepada syarikat itu.

 Pengerusi Subsidiari ExxonMobil, Mr J Hunter Farris, berkata majlis penganugerahan itu bertujuan memberi pengiktirafan dan mennghargai perkhidmatan golongan pendidik yang berjaya menunjukkan pencapaian serta prestasi cemerlang dalam memperkasa pendidikan anak negeri ini.

 "Exxonmobil sentiasa menyokong usaha kerajaan negeri dalam meningkatkan kesedaran kepada rakyat mengenai kepentingan pendidikan yang baik. Malah, kita percaya pendidikan yang cemerlang lahir daripada guru yang unggul," katanya.