Halaman

13 January 2013

MPP UniSZA dapat sentuhan NC baru

Oleh; Esah Abdullah


Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) menerima kenderaan khas MPV Nazaria untuk melancarkan perjalanan aktiviti.

Naib Canselor UniSZA, Prof. Dr Yahya Ibrahim berkata, aktiviti yang dijalankan MPP merupakan cerminan universiti tempat mereka menimba ilmu.

“Setiap program yang diadakan hendaklah bersifat nasional dan international dalam usaha mentransformasikan UniSZA menjadi universiti ulung di negara ini,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni (HEPA) di Kampus Gong Badak, Kuala Terengganu.

Prof Dr Yahya yang berpengalaman lebih tiga tahun sebagai Timbalan NC bahagian HEPA Universiti Malaysia Terengganu (UMT) memulakan tugas baru sebagai NC di UniSZA mulai awal Januari lalu.

Sementara itu Presiden MPP UniSZA, Encik Mohammad Marzuqi Zainal Adlan, 24, berkata dengan adanya kenderaan khas mereka akan lebih pro aktif selepas ini.

Pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Komputer itu melahirkan rasa gembira kerana sebelum ini pergerakan mereka agak terbatas, terpaksa berkongsi kenderaan dengan bahagian lain serta menggunakan kenderaan sendiri untuk ke destinasi program.

 “Saya dan barisan Ahli Jawatankuasa (24 orang) MPP mengucapkan terima kasih kepada NC yang baru Prof Dr Yahya yang memahami tugas dan cabaran MPP yang membawa imej universiti pada setiap program yang dijalankan.

Katanya, tugas dan tanggung jawab MPP begitu besar dalam menjaga kebajikan pelajar serta nama baik universiti di mata umum.