Halaman

21 January 2013

Pembangkang gunakan cara halus rosak akidah umat Islam

Oleh: Noraini Jusoh

Dalam usaha menawan Putrajaya pada Piliharan Raya Umum ke-13 (PRU-13) kelak, puak pembangkang sanggup melakukan apa sahaja walaupun jelas bertentangan dengan tuntutan agama dan nilai murni umat Islam.

 Ketua Penerangan Umno Terengganu, Dato’ Haji Ahmad Razif Abd Rahman berkata, semakin dekat tarikh PRU-13, semakin banyak isu yang timbul dan pelbagai fitnah dilemparkan puak pembangkang kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) dan Umno.

"Demi kepentingan peribadi, pembangkang terutamanya yang anti-Islam seperti DAP sanggup menggunakan cara halus untuk merosakkan anak bangsa Melayu yang beragama Islam.

"Dalam televisyen dan akhbar tempatan banyak melaporkan tentang isu yang ditimbulkan DAP seperti penggunaan kalimah Allah, penulisan kitab Bible dalam Bahasa Melayu dan sebagainya yang jelas melanggar sensitiviti umat Islam,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Majlis Penyerahan Bantuan Khas Awal Persekolahan, di Sekolah Kebangsaan Teluk Ketapang, Kuala Terengganu, semalam.

Katanya, ibu bapa perlu memandang serius perkara ini dan sentiasa memantau anak-anak agar tidak terpengaruh dengan perkara negatif yang disebar mereka yang tidak bertanggungjawab.

"Kita bimbang dengan pendekatan halus yang digunakan puak pembangkang akan mempengaruhi pemikiran dan menimbulkan kecelaruan di kalangan anak-anak yang masih mentah dan mudah terpengaruh,” katanya.

Katanya, dalam usaha menangani peperangan minda ini, masyarakat perlu selidik dan siasat terlebih dahulu sesuatu perkara yang didengar atau diterima agar kesucian agama, bangsa dan negara terus terpelihara.