Halaman

05 January 2013

Pemimpin Besut dekati rakyat yang ditimpa bencana

Oleh: Mohammad Ishak 

Sukar untuk diterjemahkan tetapi hakikatnya pemimpin kerajaan semenangnya amat prihatin dan cakna rakyat tanpa mengira tempat dan keadaan.

Begitulah yang diamalkan oleh pemimpin UMNO Besut yang sentiasa mendekati rakyat dan mengambil tahu masalah yang dihadapi mereka terutama yang dilanda banjir dan kejadian ombak besar.

Semalam tiga pemimpin UMN0 itu Ahli Parlimen Besut,Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin, Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Perpaduan Negeri, Dr A Rahman Mokhtar dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Besut, masing-masing turun kawasan menjengok rakyat.

Amalan itu bukan dilakukan ketika ura-ura pilihan raya umum dikatakan hampir menjelma, tetapi tugas menemui rakyat sudah lama diamalkan pemimpin negeri ini.

Nawi, sepanjang hari berada di kawasan dan mengadakan program bersama mangsa banjir manakala Dr A Rahman sentiasa berada di persisiran pantai memantau kawasan penempatan penduduk yang dilanda ombak besar tahun lalu.

Manakala tanggungjawab selaku Ahli Parlimen yang agak luas dan menyeluruh,Dr Abdullah bersama isteri mengambil peluang melawat dua kawasan DUN iaitu Hulu Besut dan Kuala Besut dengan tujuan sama.

Menariknya, keujungan pemimpin berkenaan disambut mesra oleh penduduk yang sememangnya sayangkan pemimpin mereka. Paling menarik, Dr Abdullah bangga dengan penyokong Pas yang turut hadir dalam majlis yang dihadiri beliau dan turut mendengar ucapan.

“Inilah yang kita kehendaki supaya penyokong Pas dan Umno sentiasa bersatu dan saling bekerjasama untuk membina ummah,” katanya.