Halaman

08 January 2013

Pemuda UMNO Terengganu turun padang


Saiful menyampaikan sumbangan dan diperhatikan YB Nawi serta Mahadi

Oleh: Mohammad Ishak 

Selepas Kemaman dan Dungun Pemuda UMNO Terengganu mengalih lokasi ke Besut pula dalam misi menjejak mangsa banjir untuk diagihkan bantuan kemanusiaan.

Ketika di Besut Pemuda Umno diketuai Saiful Bahari Baharuddin memilik Kampun g La, Hulu Besut, untuk agihan bantuan kepada mangsa banjir semalam.

Kehadiran konvoi Pemuda Negeri Terengganu itu disambut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Besut,Nawi Mohamad, Ketua Pemuda Besut, Mahadi Musa serta ahli jawatankuasanya.

Sempena kehadiran konvoi itu penduduk Kampung La, yang terpaksa berpindah dua kali dalam kejadian banjir akhir tahun lalu diberikan bantuan berupa pakej makanan.

Seramai 200 mangsa banjir termasuk penyokong Pas menerima sumbangan yang disampaikan oleh Nawi, Saiful dan Mahadi yang bergerak dari rumah ke rumah.

Menurut Saiful, pihaknya sebelum ini sudah mengagihkan 600 kapit makanan kepada mangsa banjir di daerah Kemaman dan Dungun dan kali ini memilih Besut sebagai lokasi bantuan.

Katanya, beliau bangga kerana dapat bertemu secara lansung dengan mangsa banjir terbabit dan dapat mengetahui cerita sebenar yang dialami mereka ketika berpindah dan berada di tempat pemindahan banjir.

Sementara itu,Nawi berkata beliau menghargai usaha yang dilakukan oleh Pemuda Umno yang sentiasa peka kepada masalah rakyat yang ditimpa masalah dengan menghulurkan bantuan kepada mereka yang terbabit dengan bencana banjir baru-baru ini.