Halaman

25 January 2013

PPNT sedia bantu kerajaan negeri jayakan TMT 2013

Oleh: Noraini Jusoh

Persatuan Pelancongan Negeri Terengganu (PPNT) bersedia memberikan komitmen dan sepenuh sokongan kepada kerajaan negeri dalam merealisasikan dan menjayakan TMT 2013.

Pengerusinya, Haji Wan Supian Dato’ Wan Ishak berkata, pihaknya bersedia membantu Sekretariat Tahun Melawat Terengganu (TMT) 2013 mengadakan program atau aktiviti bagi menarik lebih ramai pelancong ke negeri ini.

"Sebagai ejen pelancongan, pihak kami sedia untuk bekerjasama dengan agensi berkaitan dalam membantu kerajaan negeri mempromosikan produk pelancongan yang terdapat di negeri ini.

"Sebagai contoh, PPNT telah bekerjasama dengan Persatuan Ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) menganjurkan seminar dan bengkel bagi membangunkan produk-produk pelancongan sedia ada dalam usaha merancakkan lagi sektor pelancongan di negeri ini,” ujarnya ketika dihubungi Teganukita, baru-baru ini.

Katanya, sempena TMT 2013 juga, pihaknya memohon kerjasama kerajaan negeri menghidupkan kembali ‘Payang Walk’ yang merupakan salah satu produk pelancongan yang boleh dibangunkan.

"Pihak kami tiada masalah mengurus tadbir ‘Payang Walk’ tetapi memerlukan kerjasama kerajaan negeri kerana ia merupakan produk baru yang mungkin mengambil sedikit masa untuk mendapat tempat dihati pengunjung,” katanya.