Halaman

19 February 2013

500 hadir majlis penyampaian Sijil Silat Spelet Minangkabau

Oleh : Amirullah Othman 

Seramai 500 orang hadir di majlis Perasmian Penutup serta Penyampaian Sijil Silat Spelet Minangkabau dan Boxing Kampung Terbakang di Kampung Tebakang, semalam.

Program ini dirasmikan oleh Senator Haji Abdul Rahman Bakar Ahli Dewan Negara merangkap Pegawai Pembangunan Parlimen Marang.

Turut hadir di majlis itu Encik Amirullah Othman Pengerusi Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) Negeri Terengganu; Encik Mohd Sulaiman, Pengerusi JKKK Kampung Tebakang, EncikMohd Abdul Rahman, Pengerusi Persatuan Belia Setiapakat, Encik Abdul Karim Ibrahim Setiausaha Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) Kawasan Marang serta mahaguru-mahaguru Persilatan.

Selain itu, program ini turut diserikan dengan jaguh-jaguh persilatan jemputan dari Johor, Durian Mas dan Pasir Puteh (persembahan rajawali).

Silat Spelet Minangkabau dan Boxing Kampung Tebakang telah bermula dari 9 November 2012 hingga 16 Februari 2013 yang disertai oleh anak-anak muda dari Kampung Tebakang dan sekitarnya.

Sebelum merasmikan majlis tersebut, Dato’ Haji Abdul Rahman melawat dua warga emas Kampung Tebakang yang dikenali sebagai Haji Din, berusia 73 tahun yang menghidapi penyakit paru-paru berair dan MakNgahTeh, 82, menghidap penyakit lumpuh.