Halaman

22 February 2013

Nelayan Marang dapat elaun sara hidup

Oleh :Amirullah Othman 

Seramai 604 orang nelayan dalam Parlimen Marang mendapat elaun sara hidup daripada kerajaan Barisan Nasional sebanyak RM200 seorang di Dewan Pusat Sumber Negeri Terengganu, semalam.

Program itu dirasmikan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco), YB. Dato’ Haji Yahya Khatib Mohamad yang juga Pengerusi Majlis Pembangunan Pertanian Parlimen Marang.

Turut hadir di majlis itu, Y.B. Senator Dato’ Haji Abdul Rahman Bakar, Pegawai Pembangunan Parlimen Marang; Pengarah LKIM Negeri Terengganu, Encik Wei Fu Kui dan ketua-ketua jabatan serta pemimpin masyarakat.

Dato’ Yahya Khatib dalam ucapannya berkara, Kerajaan BN mengharapkan sokongan warga nelayan secara berterusan bagi membolehkan lebih banyak program untuk kebajikan mereka dilaksanakan di masa depan.

Beliau yakin lebih banyak lagi bantuan diberikan oleh kerajaan akepada penduduk negeri ini jika mandat diberikan kepada BN pada PRU- 13 nanti.

Beliau juga berharap tidak akan berlaku kekacauan dan pergaduhan dalam PRU 13 dan golongan nelayan tidak berbelah bagi untuk mengundi calon-calon BN di peringkat DUN dan Parlimen.

 Pada majlis itu juga semua warga nelayan diberikan jaket keselamatan sumbangan daripada AmBank (M) Kawasan Terengganu dan Kelantan.