Halaman

23 February 2013

Pas dok rok perintah Terengganu – PM

Perdana Menteri ketika bertanya kepada pengayuh beca
mengenai kegagalan Pas melakasanakan tanggungjawab
kepada rakyat.
Oleh: Kamarudin Mat Akib, Aida Abd Rahman, Esah Abdullah, Suriati Ali dan Noraini Jusoh 

Pas dok rok perintah Terengganu kerana pemimpin parti itu hanya pandai bercakap, tetapi tidak melakukan apa-apa program untuk kepentingan rakyat negeri ini.

Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, berkata hasil tinjauan pendapat beliau di kalangan pengayuh beca di negeri ini, mereka memberitahu Pas gagal melaksanakan tanggungjawab sebagai kerajaan ketika memerintah negeri ini dari tahun 1999 hingga 2004.

Perdana Menteri bertanyakan kepada pengayuh beca yang membawa beliau ke Perhentian Bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu, pagi ini mengenai Pas dan jawapan diberi ialah “Pas mengarut”.

Kira-kira 60,000 rakyat Terengganbu hadir memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada Barisan Nasional pada pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati peringkat negeri Terengganu di Dataran Shahbandar, Kuala Terengganu.
“Saya tanya dia (pengayuh beca) kenapa Pas mengarut, dia jawab “Pas pandai cakap saja, buat dok”. Saya tanya lagi, dulu Pas perintah macam mana, dia jawab “Pas habok tadok (tidak buat apa-apa)”. Tukang kayuh beca tadi kata bukan dia saja cakap begitu, tetapi rakan-rakan dia pun cakap begitu juga,” Dato’ Seri Mohd Najib ketika berucap pada majlis pelancaran Program Jelajah Janji Ditepati Peringkat Negeri Terengganu, di Dataran Shanbandar, hari ini.

Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansor; Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To’ Puan Seri Norliza Mahmud; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah; Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek; Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri, Dato’ Tengku Putara Awang; Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan, wakil-wakil rakyat DUN dan Parlimen serta pemimpin Barisan Nasional (BN) dan Umno Terengganu.


Kira-kira 60,000 orang membanjiri dataran berkenaan sejak awal pagi bagi mendengar amanat Perdana Menteri yang dalam rangka lawatan kerja sehari ke Terengganu bermula kira-kira jam 9.30 pagi tadi.

Perdana Menteri menegaskan hanya BN yang mampu memerintah negeri Terengganu dan membela nasib rakyat tempaatan.

“Saya yakin dan percaya bumi Terengganu akan kekal kepada BN pada pilihan raya kali ini,” katanya diringi tepukan gemuruh pelbagai lapisan masyarakat dan serta penduduk negeri ini yang berbilang bangsa yang hadir bagi memberi sokongan kepada Kerajaan BN dan Perdana Menteri.


Dato’ Seri Mohd Najib berkata, Terengganu semakin maju di bawah pemerintah Kerajaan BN dan bermacam-macam program, termasuk menyediakan kediaman lebih selesa dilaksanakan bagi kemudahan rakyat.

“Tadi semasa dalam kereta Menteri Besar kata 10,000 buah rumah dibina di Terengganu dalam tempoh empat tahun lalu. Sebanyak 8,000 rumah sudah siap dan 2,000 unit lagi akan siap tidak lama lagi,” katanya.