Halaman

03 February 2013

Pesakit angin ahmar terharu dikunjungi MB

Oleh: Nurul Aziela Mohd Saberi

Hampir dua tahun Hassan Mohamad menderita sakit angin ahmar yang menyebabkan badannya lumpuh sebelah kanan dan membataskan segala pergerakannya.

Dato' Seri Haji Ahmad Said ketika melawat Hasan Mohamad
Beliau yang mempunyai anak seramai sembilan orang dan masih lagi mempunyai anak yang bersekolah hanya mampu berserah kepada yang Maha Esa dengan nasib yang telah menimpanya sekeluarga.

Bergantung kepada bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM300 sebulan dan hasil keringat isteri iaitu Mek Ngah, 56 yang siang malam membanting tenaga untuk membesarkan anak-anak mereka membuatkannya cukup terharu dengan kehadiran Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said yang lebih dikenali ‘Mat Said’ di Kijal.



Beliau yang tidak pernah menyangka kehadiran anak mantan Kijal yang kini menjadi orang penting negeri membawa sinar baru kepada mereka sekeluarga setelah Dato’ Seri Haji Ahmad said berjanji akan membina sebuah rumah bernilai RM40,000 secepat yang mungkin.



Dengan sumbangan yang diterima dapat memberikan keselesaan mereka sekeluarga untuk berteduh memandangkan rumah yang didiami sudah terlalu daif.



Menteri Besar turut meluangkan masanya melawat beberapa penduduk sekitar yang uzur seperti Pa Ngah yang menghidap sakit kencing manis yang menerima bantuan Kerusi Roda Elektrik, Omar Embong 65, Maizatul Nadia 13, Hussin Awang dan Noraini Awang.