Halaman

11 February 2013

Sambutan Tahun Baru Cina Parlimen Besut tetap meriah



Oleh: Mohammad Ishak 

Sambutan Tahun Baru Cina peringkat Parlimen Besut tetap meriah dan mendapat sambutan daripada penduduk pelbagai kaum di daerah itu.

Majlis yang berlangsung di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chung Hwa, Jertih dihadiri oleh semua pemimpin Barisan Nasional (BN) Besut serta komuniti setempat.

Antara tetamu yang hadir ialah Ketua UMNO Bahagian Besut, Dato;Seri Idris Jusoh yang juga ADUN Jertih, Timbalanya, Nawi Mohamad (ADUN Hulu Besut), Naib Ketua, Muhamad Pehimi Yusof (ADUN Kota Putera), Setiausaha Bahagian,Dr A Rahman Mokhtar (ADUN Kuala Besut), Bendahari, Dato’ Seri Dr Abdullah Md Zin,(Ahli Parlimen Besut), ADUN Jabi, Ramlan Ali

Yang lain ialah, Ketua MCA Besut, Lee Chan Fook,Ketua Wanita UMNO Bahagian, Engku Naimah Engku Taib, dan Ketua Puteri UMNO, Che Senah Sulaiman. Pada majlis itu tetamu turut disajikan dengan pelbagai jenis jamuan selain dapat beramah mesra dengan pemimpin terbabit.

Berucap pada majlis itu, Idris mahu masyarakat Cina negeri ini terus menymokong BN bagi mempastikan ekonomi negara terus kukuh dan rakyat berada dalam keadaan aman dan sejahtera.

Katanya, jika pembangkang memerintah Malaysia dikhuatiri keadaan akan berlaku sebaliknya dan rakyat tanpa mengira bangsa akan berada dalam keadaan tidak selesa.

“Oleh itu, pada Pilihan Raya Umum (PRU13) rakyat patutk menolah Pakatan Rakyat (PR) kerana gabungan mereka adalah rapuh dan tidak kosisten dalam mengurus negara,” katanya.