Halaman

30 March 2013

Kemudahan di LA Hot Spring ditingkatkan













Oleh: Mohammad Ishak 

Pusat riadah Kolam Air Panas LA di Hulu Besut bakal berubah wajah sebagai destinasi pelancongan menari di daerah Besut apabila pelbagai projek pembangunan yang sedang dilaksanakan siap sepenuhnya tidak lama lagi.

Kolam Air Panas LA yang menjadi pilihan pelancong dari dalam dan luar negara kerana keunikkan air panas yang dikatakan mampu mengubati pelbagai penyakit kulit.

Ahli Parlimen Besut, Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin berkata, kerja penambahbaikkan pusat itu sedang giad dilaksanakan untuk memberi keselesaan kepada pengunjung.

Katanya, Majlis Daerah Besut (MDB) kini membina lapan unit kedai termasuk penginapan berkelompok berharga RM8 juta untuk kemudahan orang ramai.

Menurutnya, pembinaan kemudahan asas itu sebagai tambahan kepada yang sedia ada termasuk jalan masuk utama, tempat letak kenderaan, chalet dan pembinaan kolam takungan air panas.

Abdullah berkata, pusat pelancongan terbabit sememangnya menjadi pilihan pelancong kerana ramai yang berkunjung untuk mencuba berenang dan selain mandi manda dalam kolam air panas.

Katanya, menarik ramai juga pengunjung yang datang berhasrat untuk mengubat penyakit gatal kulit kerana selepas melakukan berendam beberapa kali ada yang mendakwa penyakit berkenaan akan sembuh.