Halaman

26 March 2013

Pembangkang makin terdesak

Keratan akhbar di mana Zainon Ismail mendedahkan pembangkang cuba mengelirukan dan memutarbelitkan rakyat dengan isu agama Islam.
Oleh: Gelombang Biru

Kepimpinan Pas kini dilihat semakin terdesak dan bercelaru, terutama bila mereka mengetahui segala bentuk transformasi, bantuan dan kebajikan yang dilaksanakan kerajaan mula diterima rakyat dengan begitu baik.

Janji Kerajaan Pusat untuk terus mengagihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan dinaikkan daripada RM500 kepada RM1,000 dan BR1M remaja (RM250 kepada RM500) jika Barisan Nasional (BN) teruskan diberi mandat mentadbir negara selepas Pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13) menyebabkan mereka bertambah `sasau’.

 Apa tidaknya, Mursyidul Am Pas, Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat sanggup menyamakan penerima BR1M seperti haiwan, manakala Presiden Pas, Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang pula mengibaratkan kerajaan yang memberi BR1M sebagai firaun bagi membodohkan rakyat.

 Pemimpin pembangkang juga bijak memutar belit isu supaya rakyat menjadi keliru, termasuk mendoakan kehancuran BN, tidak bercanggah dengan Enakman Jenayah Syariah Kelantan.

Semua pihak menyedari, Nabi Muhammad s.a.w sendiri sepanjang hayat baginda tidak pernah mendoakan sedemikian walaupun kepada mereka yang berbuat jahat kepada baginda.

 Sebaliknya baginda yang diancam bunuh dan diperlakukan sebegitu rupa sentiasa mendoakan agar pihak musuh diberi petunjuk oleh Allah s.w.t.

 Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, YB Haji Khazan Che Mat menyifatkan pemimpin Pas berkenaan cuba mengalih perhatian rakyat bagi menyembunyikan kegagalan mereka untuk memberi khidmat kepada rakyat .

 “Tindakan itu juga menunjukkan kerakusan pemimpin pembangkang untuk menawan Putrajaya dengan apa cara sekalipun walaupun ia menyimpang jauh dari sunnah Rasulullah s.a.w.

 “Rasulullah s.a.w sentiasa mendoakan keselamatan dan meminta Allah s.w.t membuka pintu hati mereka yang berbuat jahat kepada baginda supaya tidak mengulangi kesalahan itu.

 “Dalam peristiwa di Thaif, baginda mendoakan keselamatan kepada penduduk di kawasan itu walaupun baginda sendiri dibaling dengan batu,” katanya ketika dihubungi Teganukita.

 Pegawai Pembangunan Parlimen (PPP) Marang, Dato' Abdul Rahman Bakar berkata, Semakin hebat kerajaan BN mentabdir Terengganu makin kuat hasad dengki puak Pas.

 “Apabila tengok Terengganu semakin maju, mereka akan mencipta pelbagai helah dan fitnah supaya timbul kebencian di kalangan rakyat, selain berangan untuk kembali memerintah negeri ini. “Inilah sifat sebenar puak Pas sejak daripada azali lagi yang sememangnya gemar melihat pepecahan,” katanya.

 Katanya, sepanjang pemerintahan Pas di kawasan yang ditakluki mereka, apa kebajikan atau pembangunan yang dilaksanakan untuk rakyat. “Jelas mereka tidak berbuat apa-apa melainkan hanya BN sehingga kini setia berbakti kepada rakyat walaupun di kawasan kubu Pas,” katanya.