Halaman

10 April 2013

Dato' Seri Dr Abdullah Md Zin reda..



Oleh: Mohammad Ishak

Penasihat Agama Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin, menyerahkan kepada pucuk pimpinan parti untuk menentukan kedudukannya sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 ini.

Katanya, sebarang keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan beliau reda dan sedia menerima apa sahaja dan akan patuth kepada parti. Abdullah bekas Ahli Parlimen Besut selama dua penggal pernah menjawat jawatan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (JPM).

Kawasan Parlimen Besut mempunyai 71,969 pengundi adalah antara yang paling selamat kepada BN Terengganu berbanding kawasan lain.

Katanya, selepas dua penggal berkhidmat sebagai Ahli Parlimen beliau gembira kerana daerah Besut terus maju dan membangun seiring dengan tempat lain di negeri ini.

Abdullah yang juga bendahari UMNO Bahagian Besut berkata, kepemimpinan parti di bahagian itu tidak menghadapi masalah untuk menentukan bakal calon kerana semua mereka sedia memberi kerjasama dan sokongan kepada sesiapa sahaja yang terpilih.

Difahamkan , desas desus mengenai beliau yang tidak dicalonkan semula bagi kerusi Parlimen Besut tersebar luas apabila Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh yang juga Ketua UMNO bahagian itu, bakal dicalonkan untuk kerusi Parlimen Besut pada PRU13.